Ilmiö oppilaan näkökulmasta
Aiheen valitseminen työhön oli yllättävän hankalaa, koska ideoita
oli monia (mm. sumu, meret, vesi yleisesti, merenneitovakuutukset..=D). Sitten
kun idea oli keksitty, niin oli vaikea saada työtä etenemään, koska ei ollut
tarpeeksi atk-paikkoja. Lopulta asiat kuitenkin alkoivat sujua, kun sovittiin
säännöistä yms yms.
Työn tekeminen lienee ollut joillekkin vaikeaa, mutta meille se
oli jopa yllättävän helppoa. Työn tekeminen oli myös mielenkiintoista, ja
hauskaa. Ainakin joillain ryhmillä :D
Loppujen lopuksi, aika meinasi (yllätys, yllätys) loppua kesken,
joten sitten sitä työtä tehtiin muillakin tunneilla kuin vain siihen
varatuilla. Jotkut ryhmät etsivät tietoja YK:n sivuilta, jotkut laminoivat
kuvia ja jotkut piirsivät merenneitoja ja hippokamppeja.
Vesipäivänä, saimme tutustua muiden tekemiin töihin.
Yllätyksellisesti, vesipäivä ei toiminut ihan suunnitelmien mukaan, ja
jouduimme mm. esittelemään toistemme töitä, koska luokista vastaavat henkilöt
olivat kadonneet (:
Kuitenkin, työtä oli hauska tehdä, ja se auttoi miettimään asioita
ja nauramaan oudoille asioille, joita tuli esiin aiheesta. Joistain töistä oli
myös hyötyä vesipäivän jälkeen, mm. valokuvausryhmän kuvat on varastettu ympäri
koulua (korjaus: ne ovat varastossa) ja vesimyyttien powerpointtia on
käytetty/näytetty alaluokkien kuvistyössä.
Nea
ja Essi
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti